Derebahçe ~ GençliK
Hoşgeldiniz !
Üye olmadan forumdan yarar sağlayamazsınız.
Canlı konuşma için sitede başlık sayfasının altındaki chat box'a konuşabilirsiniz !
Moderatör Alımları Başlamıştır.
İyi Eğlenceler..
Derebahçe ~ GençliK
Hoşgeldiniz !
Üye olmadan forumdan yarar sağlayamazsınız.
Canlı konuşma için sitede başlık sayfasının altındaki chat box'a konuşabilirsiniz !
Moderatör Alımları Başlamıştır.
İyi Eğlenceler..
Derebahçe ~ GençliK
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaaFFéTméZ ~ TéaMLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Counter-Strike İçin Performans Ayarları

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
FONEX




Rep Gücü : 0
Rep Puanı : 0

Counter-Strike İçin Performans Ayarları Empty
MesajKonu: Counter-Strike İçin Performans Ayarları   Counter-Strike İçin Performans Ayarları Icon_minitimePaz Mart 15, 2009 10:15 pm

Counter-Strike İçin Performans
Ayarları

Counter-Strike için performans ayarlarına başlamadan önce
performansı etkileyen faktörlerin kullandığınız bilgisayarın donanım özellikleri
olduğunu belirtmeliyim. Özellikle de ekran kartı en önemli performans
belirleyici donanım bileşeni olarak karşımıza çıkmakta. Bütün bu donanım
bileşenlerin oluşturduğu performans rakamına is FPS denilmektedir. Şimdi FPS'i
biraz daha iyi açıklayacağız.

FPS Nedir?
FPS bilgisayarınızın ekran
kartı, ram, işlemci vs. gibi parçalarına bağlı olarak değişen bir değerdir.
Frames Per Second yani saniyede kare yakalama hızı olarak
tanımlanabilir.

FPS neye bağlı olarak değişir?
FPS en önce ekran
kartınıza bakar. Ekran kartınız ne kadar yeni teknolojiyle geliştirilmişse ve
ramleri ne kadar çoksa fps'niz o kadar çok olur. Mesela 32 mb sdram teknolojisi
ile geliştirilmiş bir TNT2'niz varsa (asus hariç) maximum fps'niz 30
civarındadır. Tabi hiç bi ayarla oynamazsanız... Ama öteyandan DDR ram kullanan
32 mb bir GeForce'unuz varsa fps'niz 100'e kadar çıkabilir ve oyunda hiç bi
sorun yaşamazsınız. Örneğin karşınıza 4-5 adam çıksa bile bilgisayar hiç bir
takılmaya uğramadan oyuna devam eder. Tabi yine FPS ramlerinizden anakartınıza,
bilgisayarınızın yük durumuna (hard diskiniz tıka basa doluysa çok iyi bir
performans beklemeyin) kadar bir çok şeye bağlıdır. Ama öncelik ekran kartı ve
ramlerde! Paranız varsa Asus mainboard üzerine en az 32 mb Geforce almaktan
kaçınmayın.

FPS ne işe yarar?
Fps adından da anlaşılacağı gibi
oyunlarda ekranda gördüğünüz kareleri algılama hızıdır. Fps'niz ne kadar yüksek
olursa o kadar iyidir, çünkü düşük FPS ile oynarken oyunun akıcılığının
kaybolması, yavaşlama gibi durumlarla karşılaşabilirsiniz.

FPS'mi
Counter-Strike'da arttırabilir miyim?
Evet. Örneğin ayarlarla biraz oynayarak
CS'de ufak da olsa artışlar sağlayabilirsiniz. Ayrıca kullanacağınız
kaplamaların (silahlar, haritalar ve modeller için) boyutu ne kadar küçük olursa
yine fps'nizi o kadar yükseltme şansınız olur. Tabi boyut düştükçe kalitenin de
düştüğünü bilmenizde fayda var Rahat bir oyun için fps'niz en az 30
olmalıdır...


Counter-Strike'da FPS arttırmak . . .

Aşağıdaki
öneriler ekran kartınız ve bilgisayarınızla ilgilidir.

Öneri 1 : Eğer
ekran kartınızın 3D özelliği varsa en iyi performansı 800*600 çözünürlükte
alırsınız.

Öneri 2 : Ekran kartınızdan maksimum performansı almak için
öncelikle sürücülerinizi güncelleyin. Çünkü eski sürümlerdeki buglar yeni
sürümlerde düzeltilir. Tasarımcılar yeni geliştirdikleri her teknololiyi yeni
sürümlere uygularlar. Sorunsuz bir kart ve daha yüksek bir fps için mutlaka
ekran kartınızın son sürücülerini yükleyin. Sürücülerin son versiyolarını ekran
kartınızın sitesinde rahatlıkla bulabilirsiniz örneğin TNT, TNT2 ekran
kartlarının son sürücülerini www.nvidia.com'da veya www.ati.com'da bulabilirsiniz.

Öneri 3 : Ekran kartınız
voodoo2, banshee, voodoo3, voodoo4, voodoo5 ise 3DFX'in MiniGL teknolojisini
değiştiren WickedGL teknolojisiyle tanışmanızı istiyorum. Fps'nizde %200'e varan
inanılmaz rakamlarda artış sağlıyor. Yapmanız gereken tek şey programı
indirdikten sonra oyunu ve oyunun yüklü olduğu klasörü seçmek. Gerisini WickedGL
hallediyor. Tabiki CS içinde Video Modes'dan MiniGL'yi seçmeyi de
unutmayın.

Öneri 4 : Eğer sürücüleriniz son versiyon ise ve yine de ekran
kartınızdan istediğiniz performansı alamıyorsanız bunun ilk nedeni ekran
kartınızdır. Ne kadar yeni teknoloji bir kart satın alırsanız performansınız o
kadar yüksek olur dolayısıyla fps'nizde yükselir. Fps'nizin düşük olmasının 2.
sebebi ramlerinizdir. 32MB Geforce ekran kartıyla 32mb rame sahip olmak pek de
akıllıca değil sanırım. Hem ekran kartı performansı hemde oyunun akışı için
ramlerinizi olabildiğince yüksek tutun. Benim size önerim minimum 128 mb
ram'iniz olsun.

Öneri 5 : Hard diskiniz ne kadar dağınık ve ne kadar çok
dosya yüklü ise bilgisayarınızın işlem hızı o kadar düşer. Bu da dolaylı olarak
bir fps düşmesine sebep olur. Kurtulmanın tek yolu her 1 yada 2 ayda bir format
atmak ve her ay (en az) Windows'taki "Disk Defragmenter"
(Başlat/Programlar/Donatılar/Sistem Araçları) yardımıyla hard diskinizdeki
dosyaları düzenlemek. Disk Defragmenterin görevi hard diskinizdeki dosyaları
daha kolay ulaşılabilir hale getirmektir. Böylece istenilen bilgiye daha çabuk
ulaşılır ve bilgisayar hantallıktan kurtulmuş olur.

Öneri 6 :
Bilgisayarınıza bir dolu dosya yüklemekten kaçının. Özellikle Windows'ta sürekli
çalışan programlar Windows'u hantallaştırır. Oyun demolarından
kaçının...

Oyunda konsola aşağıdaki ayarlardan istediğiniz birini yazarak
istediğiniz performans ayarına kavuşabilirsiniz. Bazı komutları 1 kere yazıp
sürekli olarak kullanabilirsiniz. Ancak bazılarını ise her oyuna girdiğinizde
yazmanız gerekir. İstediğiniz komutu autoexec'e (cstrike/autoexec.cfg)
kaydedebilirsiniz. Böylece her seferinde yazmaktan
kurtulursunuz.

Aşağıdaki ayarlar FPS yükseltmek için yapabileceğiniz
başlıca ayarlardır.

max_fps 100
Bu komutla maksimum fps sınırınızı 100
yapmış olursunuz. Yani performansı kısıtlamamış olursunuz.

fps_modem
100
Bu komut yukarıdaki max_fps komutuyla aynı görevi yerine getiriyor. İyi
bir kartınız varsa ve fps'nizi düşük görüyorsanız bu ilk 2 komut sanırım işinize
yarar.

max_shells 2
max_smokepuffs 10
Maksimum göreceğiniz mermi
deliklerini ve silahlarla ateş ettiğinizde ne kadar çok duman çıkaracağını
ayarlar. max_shells'de default değer 120, max_smokepuffs'da default değer 120
dir.

gl_smoothmodels 0
Bu komut modellerin kenarlarını daha pürüzsüz
görmedinizi sağlar. Kapanması ufak bir FPS artışı sağlayabilir. gl_smoothmodels
"1" komutuyla eski haline getirebilirsiniz.

hisound 0
loadas8bit
1
Sesleri 8 bit algılamayı ve yüksek sesleri duymamanızı sağlar. Bu da hafıza
için yardımcı olabilir.

net_graph 3
Bu komutla o anki fps'nizi
görebilirsiniz. Eğer ekran kartınız kötüyse net_graph 1 ve 2 FPS'nizi 10
civarında düşürür, bundan en iyisi net_graph 3'dür. net_graph "0" komutuyla fps
ekranını kapatabilirsiniz.

mp_decals 0
Bu komutla mermi delikleri,
logolar vs. görmemenizi sağlar dolayısıyla ekran kartına daha az görev düşer.
Default değer 300'dür.

r_drawviewmodel 0
Bu komutun görevi
kullandığınız silahın modelinin gösterilmemesidir, yani ekranda sadece crosshair
görürsünüz. Silah modelleri gösterilmeyeceği için biraz FPS artışı sağlanır.
r_drawviewmodel "1" yazarak eski haline getirebilirsiniz.

setinfo
vgui_menus 0
Alışveriş yaparken gelen resimli menüyü ortadan kaldırır.
Böylece eskisi gibi yazılardan alışveriş yaparsınız.. (Bence bu iyi bir komut,
özellikle bilgisayar kapasitesi düşük olanlar için)

FPS yükseltmek için
yapabileceğiniz diğer şeyler

Custom.hpk
Bu dosya nette CS oynarken
oyundaki diğer oyuncuların logolarını depolar. Her seferinde siz silseniz bile
yeniden oluşur. Bu da oyuna girdiğinizde bariz bir yavaşlamaya neden olur. Bunu
engellemek için cl_download_ingame to 0 komutunu kullanabilirsiniz. (aynı
zamanda diğer oyuncuların logolarını da göremezsiniz) Bu dosyayı sildiğinizde CS
daha çabuk açılacaktır.

Vsync'i Kapatın
Kullandığınız çözünürlüğün
1024x768 tazeleme hızının da 85 Hz olduğunu düşünelim. Vsync eğer açıksa ekran
kartınız normalde 200 FPS verebilecek kapasitede olsa bile siz oyunu 85 FPS ile
oynarsınız. Fakat monitörünüzün tazeleme oranı 85 Hz iken 200 FPS ile oynamanız
kesinlikle önerilmemektedir, çünkü eğer monitörünüzün tazeleme oranından yüksek
bir FPS ile oynarsanız "yırtılma efekti" denen oldukça rahatsız edici bir durum
oluşmaktadır. Siz vsync'i kapatın, fakat fps_max ve fps_modem değerlerini 80
(monitörünüzün tazeleme oranından 1-2 fps daha düşük bir değer) olarak atayın.
Böylece hem yırtılma efekti oluşmamış olur, hem de FPSnizi düşürmek için
bilgisayarınız değil Half-Life uğraşmış olur. Bu da smoke bomb atıldığında daha
yüksek FPS almanızı sağlar. Vsync'i kapatmak için ekran kartınızın gelişmiş
ayarlarının yapıldığı menüye bakınız.

Düşük Boyutlu Kaplamalar
Bazı
haritalar için düşük boyutlu kaplamalar kullanarak fps'nizi inanılmaz derecede
arttırabilirsiniz ama oyundan ve orjinal kaplamalardan mahrum olacaksınız ve bu
bi süre sonra sizi sıkabilir. Mesela sadece dust için yaptığım kaplamarla
(orjinali 1mb benimki 4kb) 10-20 civarı FPS artışı sağladım.


Komutlar

Komutları yazarken parantez içindeki değerler, oyundaki
varsayılan(default) değerlerdir.
Komutların açıklamaları ve ne işe
yaradıkları o komutun **altında** verilmiştir.
Komutlarda her bir # bir
rakamı temsil eder.
Bazı değişkenlerin yanındaki "-" işareti o değişkenin
sadece 1 veya 0 değeri (yani kısaca enable-disable) alabileceğini
gösteriyor.

/gl_picmip #.## (0.00)

Genel texture,model,skin
kalitesini düşürerek ekran kartınız üstündeki yükü hafifleten bu komutta,ne
kadar "yüksek değerler" verirseniz kalite o kadar düşer,buna bağlı olarak "FPS
yükselir".

**Önerilen değer 0.75**

NOT:Bu değeri çok fazla
yükseltmeniz durumda çok ciddi bir problemle karşı karşıya kalacaksınız.Peki
nedir bu problem?Normalde(örnek olarak q3'ü verelim) picmipi 5 yapsanız bile
ekranda gördüğünüz health,armor,timer ikonları bundan etkilenmez yani görsel bir
deformasyon gözlenmez.Ama C-S'de genel olarak "hud" denilen bu ikonlar picmipin
çok yüksek olması durumunda okunmaz hale gelebiliyor ve bu da alışana kadar(ki
bazen alışmak da mümkün olmuyor) oyuncunun büyük zorluklarla karşı karşıya
kalması anlamına geliyor.

/gl_max_size ### (256)

En yüksek texture
boyutunu belirler.VooDoo 3 ve aşağı kalitede olan 3dfx kartları için en
yüksek
değer 256'dır. Eğer bir Ge-Force'a sahipseniz bu değeri 512'ye
çıkararak çok daha kaliteli görüntülere sahip olabilirsiniz.Bu değeri ne kadar
'düşürürseniz' FPS o kadar 'artar' ama aynı şekilde görsel kalite
'düşer'.

**Önerilen değer 128 veya 64**

/gl_cull # (1)

Bu
komut herhangi bir 3-D sahnesinde sadece 'görünen' nesnelerin render edilmesini
sağlar.Görünmeyen nesnelerin render edilmesinin pek de bir faydasının
olmayacağını düşünerek bu
değerin 1 olarak kalması çok faydalı olur.(Default
değeri eğer 1 değil ise)

/gl_playermip #.# (0.0)

Bu komutu
gl_picmipin oyuncu modelleri için olanı olarak da düşünebiliriz.Ne kadar yüksek
değerler verirseniz FPS o kadar 'artar' ama kalite düşer.Bu komutu kullanırken
ne kadar yüksek
değerler vermeniz tamamiyle sizin insiyatifinize
kalmış.

**Önerilen değer 4.0**
/violence_ablood #.#
(1.0)
/violence_hblood #.# (1.0)
/violence_agibs #.#
(1.0)
/violence_hgibs #.# (1.0)

Oyunda birisine Headshot çektiğinizde
veya kritik bir vuruş yaptığınızda oyuncunun merminizle temas eden yerinden kan
ve vücut parçaları çıkar(blood&gib).Özellikle çok fazla oyuncunun ve
aksiyonun render edildiği sahnelerde bir de bu kan ve gibs olayı ekran kartına
ekstra bir yük bindirir.Bu değişkenlerin tümünü '0.0' yapmanız FPS kazancı
sağlayacaktır.

**Önerilen değer 0.0**(Hepsi için)

ÖNEMLİ NOT : Bu
değerleri 0.0 yapmanız durumunda "ya ben bu adama cidden vurdum mu" şüphesine
düşebilirsiniz. Çünkü rakibinizi vurduğunuzu gösteren 'rakibinizin
yavaşlaması'ndan başka bir ipucu kalmıyor.

gl_keeptjunctions # (1)
-

Bu değer default olarak 1'dir ve texturelar arasındaki "crack"leri
hafif şekilde enable eder.
0 yapmanız durumunda FPS az da olsa
artacaktır.

**Önerilen değer 0**

/gl_lightholes # (1) -
Default
olarak gelen 1 değeri "ışık deliklerini" görmemizi sağlar.Bunu 0 yapmanız FPS'yi
arttırır.

**Önerilen değer 0**

/gl_round_down # (3)
Bu komut
texture boyutundanki round-down değerini belirler.Yüksek değerler vermeniz
durumunda fps artacağı gibi texture kalitesi düşecektir.

**Önerilen değer
9**

/gl_texsort # -Bu değerin 1 olması durumunda texturelar daha canlı ve
parlak görünecektir.0 yaptığınızda FPS artacağı gibi görsel kalitede düşme
yaşanabilir.

/gl_texturemode [Texture Modunun
ismi]
1-)GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
2-)GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
3-)GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR
4-)GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR

En
kaliteliden kalitesize doğru sıralama:
4>3>2>1
En yüksek FPS
verenden en az FPS verene doğru olan sıralama:
1>2>3>4
NOT: En
yüksek FPS veren 1 ve 2. modları kullandığınızda uzaktaki nesneleri tam olarak
seçemeyebilirsiniz.


/gl_wateramp # (0) -
Bu değişkenin 1 olması
bazı haritalarda olan "sulardaki" dalgaların şiddetini(amp) arttırır.0 olarak
kalması tavsiye edilir(FPS artar).


/gl_ztrick # (?)
-

Özellikle 3dfx kullanan oyuncuların bu değeri mutlaka 1 yapması
gerekiyor(FPS artışı).Diğer kartlarda da FPS'yi arttırdığı biliniyor ama bazı
kartlarda "flickering" problemine yol açabiliyor.Artık deneyerek 1/0'ı sizin
seçmeniz gerekiyor.

/r_drawviewmodel # (1) -

Bu değişkeni 0
yaptığınızda taşıdığınız silahı ve seçtiğiniz modelin kollarını göremezsiniz.Bu
da daha az render edilen nesne anlamına geleceği için FPS'yi
arttırır.

NOT:Bu değişkeni 0 yaptığınızda silahı görmeden oynamaya
alışmak çok zor gelebilir.Buna rağmen bu değişkenin "0" olması o kadar da
yadırganacak birşey değildir çünkü ekranda gördüğünüz tek şey crosshair olacağı
için direk crosshair'e odaklanmak aiminizi geliştirecektir.Özellikle Scout ve
AWP kullanan oyuncular için bu değerin "0" olması çok faydalı
olabilir.

/r_dynamic # (?) -
Bu değişkenin 1 olması dynamic-lightning
denilen uygulamayı devreye sokar ve FPS'yi düşürür.0 olarak atanması ise FPS'de
artışa yol açar.

***Önerilen değer 0***

/r_decals ####
(4096)

Her ne kadar r_decals single-player decallarından sorumlu olsa
da,multiplayer oynarken de faydası görülmüyor değil.

***Önerilen değer
0***

/r_lightmap # (1) -
Bu değişkeni 0 yapmak haritalardaki
ışıklandırma ve gölgelendirme modunu software moduna yakın bir tarza çevirerek
FPS'yi arttırır.

***Önerilen değer 0***

/cl_himodels # (1) -
Bu
değişkeni 0 olarak atamanız yüksek kaliteli model renderingini engelleyerek FPS
artışına katkıda bulunacaktır.

***Önerilen değer
0***

/r_mirroralpha # (1) -
Bu değişkeni 0 olarak belirlemeniz bazı
textureların yansıtıcı özelliğini kapatır ve bu da FPS artışına yol
açar.

***Önerilen değer 0***

/r_shadows # (0) -
Bu değişkenin 0
olarak kalması FPS'nizin azalmamasını sağlar.

***Önerilen değer
0***

/r_mmx # (0)
Eğer MMX hesaplama modunu destekleyen bir işlemciniz
varsa( P|| ve yukarısı,ayrıca celeronlar )
bu değişkeni 1 yapmanız tavsiye
edilir
.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Counter-Strike İçin Performans Ayarları
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Counter-Strike 1.5 Ping Düşürme ve Rate Ayarları
» Cs 1.6 için AWP ayarları yapan CFG
» Counter strike Awp Crosshair
» Counter Strike 1.6 Portable
» Counter Strike Plugins

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Derebahçe ~ GençliK :: Oyun Bölümü :: Counter-Strike-
Buraya geçin: